Kurban Bayramı Özel ( Gezi & Bayram)

Kurban Bayramı Özel Gezi Programı
3 Aralık Çarşamba – 8 Aralık Pazartesi Tarihleri arası olan gezimizde Çarşamba günü ile başlayıp bayramın 1.günü gece Türkiye’ye dönüş.
3 Aralık Çarşamba günü saat 20:05 THY Sanaa uçağı ile Yemen’e hareket… Otele yerleşme.
1. Gün ( 4 Aralık Perşembe )
Sabah 10:15 ucağı ile Aden’e ucuyoruz. Otele yerleştikten sonra öğle yemeğinde nefis balıkların tadına bakıp Hint Okyanusunda yüzme keyfini çıkartıyoruz. ( Denize girmek isteyenlerin hazırlıklı gelmeleri rica olunur.)
Akşam yemeğine kadar yüzdükten sonra yemek ve meşhur Gel-Git sahilinde gezinti ve çay molası. Ve otelde dinlenme…
2. Gün ( 5 Aralık Cuma )
Cuma sabahı Aden’deki okulumuzu gezip Taiz şehrine dogru yola cıkıyoruz.( kara yoluyla 2 saatlik bir yolculuk) Yolda çöl kenarında kısa bir molanın ardından Muaz bin Cebel Hazretleri tarafından bizzat yapılmış İslamın 5.Camiisini gezip Taiz’e geçiyor ve otelimize yerleşiyoruz. Öğleden sonra Taiz şehri Panoramik gezisi ve Sabır dağında manzara karşısında Yemen Çayı içiyoruz. (3000 mt)
3. gün ( 6 Aralık C.tesi )
Sabah 08:30 da Taiz’den Sanaa’ya uçuyoruz.
Otele yerleşmenin ardından Sula’da bulunan Osmanlı Kalesi’ni, şehitlerimizi ve Sula Cami-i kebirini ziyaret ettikten sonra İmam Şerafeddin Medresesi , Şibam kasabası , Yemen Havuzu ve Yemen evlerinin görülmesi.Yeryüzünün ilk yerleşim yerlerinden biri olan Kevkeban mevkii ve kalesini gördükten sonra geleneksel Yemen yemeklerini tatma. Sana’ya dönüp Yemen’in en büyük ve en yeni camisini gezdikten sonra aksam namazı ve akşam yemeği ile günü tamamlayıp otelimize geçip istirahat ediyoruz.
4. Gün Arefe ( 7 Aralık Pazar )
Sabah kahvaltısından sonra,Türk Okulunu ziyaret edip,yetkililerden bilgi alıyoruz.
Daha sonra Yemen’in simgelerinden biri olan Dar-ul Hacer e geciyoruz.
İmam Yahya’nın son dönemlerde yazlık olarak kullandığı ev olan ve çok büyük bir kayanın oyulması ile giriş kısmının yapıldığı bu ev-müzeyi geziyoruz.
Sonra tekrar Sanaa’ya donuyoruz. Öğle yemeğinde taş tencerede Yemen’e özgü Fahsa Yemeği ikramı, UNESCO tarafından koruma altına alınmış Zamanın durduğu yer olan Bab’ül Yemen, Sana Baharatçılar Çarşısı, Sana Cami-i Kebiri, Ebrehe’nin Kabe yerine yaptırdığı Mabedin Yeri , Bekiriye Camii ve Türbesini ziyaret.
Akşam yemeği ve tropik meyve sularını ikramı…
5. Gün Bayramın 1. Günü ( 8 Aralık Pazartesi )
Bayram sabahı hep beraber bayram namazını Ortadoğu’nun en büyük camiisinde eda edip Kurban kesim işlemlerine başlıyoruz.İlk kesilen kurbanla toplu kahvaltı programından sonra gün boyu kesim işlemleri ve dağıtım devam ediyor.
Daha sonra Kahve Yemen’den gelir diyor ve sadece kahve değil daha birçok Yemen’e dair hediyelik eşyaların bulundugu marketimize gidiyoruz. Gezi değerlendirme ve çay ile dönüş hazırlıkları , İstanbul’a dönüş için Sana Havalimanı’na hareket. İşlemlerin ardından 01.45′te THY ile İstanbul’a hareket, 06.30′da İstanbul’a varış.

Not: Şehirler arası ulaşım uçak ile olacağından 150 USD extra bilet masrafı olacaktır.